ПРОБЛЕМИ ВІЛЬНОГО ЧАСУ І
ОРГАНІЗАЦІЯ ЛІТНЬОГО ВІДПОЧИНКУ ДІТЕЙ
1. Відпочинок
— необхідна умова боротьби з втомою. Його види.
2. Організація літнього відпочинку.
Будь-яка одноманітна діяльність дитини викликає втому, і це –
закономірний стан. Ефективним є активний відпочинок (зміна видів
діяльності): після навчання — фізична праця, після напруженої фізичної
праці — праця інтелектуальна.
Особливо цінним є спільний відпочинок дітей з батьками: у селі в бабусі,
на морі, походи по рідному краю, до лісу, лижні прогулянки тощо, адже
це — не просто спільне перебування з батьками, чого так не вистачає
нинішнім дітям, але й добра школа взаємодопомоги, під¬тримки, чуйності.
Яким повинен бути літній відпочинок?
Літній відпочинок дітей після напруженої розумової праці не можна
уявити без активної щоденної фізичної праці.
У літньому таборі відпочинку — це чергування по табору, в їдальні,
прибирання постелі або палати, участь у сільськогосподарських роботах
тощо; у селі в бабусі — робота на городі, у саду, посильна участь у
збиранні врожаю, допомога на фермі. У шкільному таборі відпочинку діти
можуть доглядати за деревами, квітами, шкільною територією. У поході з
батьками учні повинні нести посильний рюкзак, збирати хмиз для вогнища,
варити, мити посуд ...
Під час літнього відпочинку можна читати книги, малювати, робити
аплікації, складати казки і твори, збирати фольклорний матеріал (народні
легенди, пісні, ігри, приказки і прислів'я).
Якщо немає можливості організувати спільний відпочинок, і діти
відпочивають самі, то необхідно, відвідуючи їх у таборі відпочинку,
цікавитися, чого вони навчились, що вміють робити, чи є у них друзі
(якщо є, то познайомитись з ними), чи вміють чергувати, як допомагають
трудівникам сільського господарства і т.п.
|