1. Поняття про загальнонавчальні
уміння і навички.
2. Роль батьків у формуванні в
молодших
школярів уміння вчитися.
3. Похваліть
дитину!
Уміння і навички, якими оволодівають молодші школярі у
процесі навчальної діяльності, не є однорідними. Учені поділяють їх на
дві
групи — спеціальні (предметні) і загальнонавчальні (міжпредметні). Якщо
спеціальні пов'язані зі специфікою окремого навчального предмета (уміння
розв'язувати рівняння, вчити вірш), то загальнонавчальні формуються і
застосовуються при вивченні різних навчальних предметів, а володіння
сукупністю
основних загальнонавчальних умінь і навичок називають умінням
вчитися. Таким
чином, скільки б у молодшого школяра не було предметних знань і вмінь —
їх все
одно буде замало для подальшого успішного навчання і розвитку. Тому
неодмінною
умовою розвивального навчання є оволодіння учнями початкових класів всім
діапазоном загальнонавчальних умінь і навичок — організаційних,
загальномовленнєвих,
загальнопізнавальних і контрольно-оцінних. Важливо вчити дітей точно
виконувати
вказівки дорослого, планувати свою діяльність, уважно слухати вчителя,
правильно будувати відповідь, запитувати, міркувати, аналізувати,
порівнювати,
узагальнювати, перевіряти і оцінювати власну роботу та роботу
однокласників.
|