Класна кімната оформлена різноманітними виставками
дитячих
та родинних робіт, що розкривають інтереси і вподобання сімей, котрі
будуть
ділитися досвідом трудового виховання дітей.
На даних зборах виступають батьки-активісти, які
шляхом
різноманітних методів вивчали стан справ щодо трудового виховання дітей
у ряді
сімей, потім окремі батьки діляться досвідом виховання любові до праці.
Вступ і
висновки робить учитель.
У вступному слові він акцентує увагу на тому, що
кожна
сім'я — це своєрідне джерельце великої народної педагогіки зі своїми
традиціями,
надбаннями і тільки їй притаманними формами, методами і засобами
виховання.
Тому такі семінари сприятимуть збагаченню кожної сім'ї класу кращим
досвідом
виховання дітей.
Потім учитель представляє ті сім'ї, чий досвід став
предметом вивчення у підготовці до семінару, і надає слово комусь з їх
членів
(татові, мамі, дідусеві, бабусі, брату, сестричці).
Обговорення педагогічних
ситуацій.
З роботи я повертаюсь по вулиці Леніна, і
нерідко бачу: біля одного будинку дід з онуком старанно прибирають.
Хлопчику
не більше восьми років. Він мете, згрібає сніг, вміло орудуючи
невеличкою лопатою.
Влітку вони теж: дружно працюють. Інколи дідусь трохи допомагає внуку
або
показує, як треба робити.
Другокласниця Наталка залишилася сама з
молодшою сестричкою. Вже підійшла обідня пора, а мати не повертається.
Маля
починає плакати. Наталка вирішила сама нагодувати її обідом, хоча раніше
вона
ніколи цього не робила. Пригадуючи, як робила це мама, вона підігріла
обід,
посадила сестричку на стілець, поставила на стіл тарілку з супом і
нагодувала
Галинку.
Наталка знала, що мама завжди після обіду
миє посуд, і вирішила зробити так само. Нехай мама радіє, дивлячись на
те, яка
у неї хороша помічниця. Вона підігріла воду, налила її в миску, взяла
мийку.
Намагалася все робити, як мама. Рукави тільки не здогадалася закотити і,
звичайно, намочила їх. Аж тут увійшла мама. Стомлена, роздратована, не
розібравшись, у чому справа, вона сердито закричала: „Я так і знала!
Треба було
мені трохи затриматись, як усе пішло перевертом! Що ти зробила з
платтям? Ти
думаєш, що я тобі кожен день купуватиму нове? Ти помиляєшся. Не умієш — не берися не за свою
справу!”
1. Чому Наталка не змогла успішно впоратися з
миттям
посуду?
2. Як слід було
повестись матері в цій ситуації?
3. Як розв'язуються такі проблеми у вашій сім'ї?
4. Яке ставлення до праці по самообслуговуванню у
вашій
сім'ї?
Підсумкова бесіда:
а) трудове виховання — основа
всебічного
розвитку; б) як виховати працелюбність;
в) праця молодших школярів у сім'ї;
г) недоліки і прорахунки батьків у
трудовому вихованні дітей і шляхи їх подолання;
д) значення особистого прикладу батьків у
трудовому
вихованні учнів.
Вручення батькам пам'ятки з трудового
виховання дітей.
Пам'ятки з трудового виховання
1. Кожного дня привчайте своїх
дочок та
синів до праці. Підберіть їм посильні трудові доручення і терпляче
домагайтеся
їх виконання.
2. Радійте успіхам дитини,
заохочуйте її
трудові починання. Нехай не дратують вас невдачі. Навчіть малюка, як
треба
робити правильно.
3. Ніколи не карайте дітей
працею.
4. Виховуйте у них працелюбність
і повагу
до праці інших особистим прикладом, намагайтеся, щоб у вас не
розходились
слова і справи.
5. Обов'язково розповідайте
дітям про свою
виробничу і громадську діяльність, про працю ваших товаришів, яких вони
знають.
6. Не зачитайте поза увагою
розповідь сина
чи доньки про шкільні справи. Вислуховуйте їх до кінця.
7. Сприяйте участі дитини у
трудових
справах, які проводяться)- класі, школі.
8. Намагайтеся, самі надавати
класу і
школі посильну допомогу. Вона матиме позитивний вплив на дитину.
9. Пам'ятайте, учитель — ваш союзник у трудовому вихованні дитини)Радьтеся
з ним, підтримуйте його авторитет.
|