1.
Що означає вміти вчитися.
2. Характеристика
найважливіших умінь, які входять у дане поняття.
3.
Опосередкований шлях формування уміння вчитися.
В. Сухомлинський підкреслював, що головне завдання
початкових класів полягає в тому, щоб навчити дитину вчитися, сформувати
інструмент,
без якого вона стає невстигаючою, нездібною. Цим інструментом, на думку
відомого вченого, є п'ять умінь: вміння спостерігати; думати;
висловлювати
думку про те, що бачу, роблю, думаю, спостерігаю; читати; писати.
«Хіба школяр не вміє вчитися? — дивуються деякі
батьки. —
Адже дитина ходить у школу, готує уроки. Невже цього недостатньо?»
Виявляється,
що так. Невміння вчитися найчастіше є причиною того, що діти вчаться
нижче
своїх можливостей або досягають певних результатів ціною надмірних
зусиль.
Щоб сформувати в учнів уміння вчитися, раціонально
оволодівати знаннями, важливо виробити в них цілий комплекс
різноманітних організаційних
та інтелектуальних умінь, які забезпечують самостійність у навчанні. Яка
участь
батьків у даному процесі? На думку О. Савченко, сім'я може зробити дуже
багато:
привчати дітей до виконання режиму дня, виховувати організованість,
озброювати
раціональними способами запам'ятовування, розвивати мислення,
спостережливість
і обов'язково — прагнення до самостійної праці.
|