ЕСТЕТИЧНЕ
ВИХОВАННЯ
МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
1. Естетично вихована людина.
Яка вона?
2. Основні шляхи естетичного
виховання
молодших школярів.
3. Роль сім'ї в естетичному
вихованні
дітей.
Естетично вихована людина відрізняється розвинутим
духовним
світом, здатністю співчувати іншим людям. Вона лагідна в спілкуванні,
уникає
крикливості в розмові, співчутлива і передбачлива не тільки тому, що
вона
успішно засвоїла правила моральної поведінки, але й тому, що відчуває і
цінує
красу подібних взаємовідносин з людьми.
Здатність бачити і відчувати красу дана людині від
народження. Дитина тішиться яскравою іграшкою, завмирає від кожного
наспіву
колискової пісні, радіє сонцю, квітам, тваринам.
Естетичне почуття потребує постійного розвитку,
тому що в
протилежному випадку натуральна безпосередня реакція дитини на красу
почне
поступово зникати і перетвориться на буденність. Естетична невихованість
приведе до «емоційної глухоти», егоїзму, бездушності, що відіб'ється на
ставленні людини до життя, до людей, до самої себе.
Високий рівень розвитку естетичних поглядів і
почуттів
дітей допоможе в майбутньому зрозуміти і оцінити красу праці, відчути
потребу у
творчій діяльності.
Основними шляхами естетичного виховання молодших
школярів
можуть стати: екскурсії, прогулянки, походи на природу, під час яких у
дітей
виховується естетичне ставлення до природи (від простого споглядання до
естетичного переживання побаченого і почутого, а від нього — до
прагнення
зберегти красу природи і примножувати її). Залучайте дітей до
різноманітних
видів мистецтва; розвивайте вміння слухати музику, розглядати ілюстрації
в
дитячих книжках, складати альбоми репродукцій. Відберіть для перегляду
(в
театрі, кіно і по телевізору) п'єси і фільми, які відповідають вікові і
рівню
розвитку дитини.
Від батьків, у першу чергу, залежить те, як малюк буде
спілкуватись з людьми, розуміти і цінити красу людських взаємин. Краса
людського спілкування — в його духовності, коли змістом стають
загальнолюдські
цінності, моральні й естетичні ідеали, прекрасне і звеличене в природі, у
людині, у суспільстві.
|