Головна
Реєстрація
Вхід
П`ятниця
26.04.2024
10:03
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт
учителя початкових класів
Миронівського НВК

Алли Петрівни Грабар


Меню сайту

Категорії разділу
1 клас [9]
2 клас [8]
3 клас [6]
4 клас [5]

Наша кнопка

Персональний сайт учителя початкових класів Миронівського НВК А. П. Грабар


Наші друзі




Корисні сайти





Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 249

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Батьківські збори » 3 клас

НЕЗМІННИЙ ВИХОВАТЕЛЬ —РІДНА МОВА
02.11.2010, 19:44

НЕЗМІННИЙ ВИХОВАТЕЛЬ —РІДНА МОВА

1. Відродження мови необхідна умова відродження духовності нашого народу.

2. Чарівний світ казки.

3.  Виховні можливості народних пісень, прислів'їв і приказок.

4.   Шляхи підвищення мовної культури батьків.

У період становлення незалежної України особливо актуальним є відродження духовності нашого народу: його історії, традицій, мови. Батьки повинні вчити дитину любити рідну землю, плекати рідну мову.

Найперше — це чарівний світ казки. «Через казкові образи, — пи­сав В. Сухомлинський, — у свідомість дітей входить слово з його найтоншими відтінками ... Під впливом почуттів, що пробуджуються каз­ковими образами, дитина вчиться мислити словами ... П'ять, десять ра­зів дитина може переказувати одну й ту саму казку і щоразу відкриває в ній щось нове». Знайдіть кілька вільних хвилин для того, щоб прочитати дитині казку або послухати, як читає чи розпові­дає вона сама. Такий вид роботи розвиває мовлення учня, вчить логіч­но і послідовно викладати думки.

Поверніться обличчям і серцем до народної пісні. Залучення дити­ни до світу мови через пісню має велике педагогічне значення. Доско­налість, милозвучність українських пісень виховує любов до свого на­роду, рідної мови, традицій. Нехай звучить у ваших домівках народна пісня, хай сон навіює ніжна колискова ...

Ще К. Ушинський писав, що прислів'я тим і хороше, що в ньому майже завжди, незважаючи на те, що воно коротше пташиного носа, є те, що дитині належить збагнути. Прислів'я становить маленьку розу­мову задачу, цілком посильну дітям. Вчіть учнів пояснювати, чому са­ме так говорить народ. Це розвиває усне мовлення школярів, уміння зв'язно висловлювати думки. Безпосереднє засвоєння прислів'їв і при­казок має велике виховне значення, бо допомагає дитині подивитися на предмети очима народу та висловитися влучним словом. Радимо батькам заохочувати учнів до вивчення прислів'їв, записувати їх у спе­ціальний зошит, організовувати сімейні змагання на кращого знавця прислів'їв чи приказок (хто більше назве прислів'їв на певну тему).

Загальновідома психологічна особливість молодших школярів – здатність до наслідування, а, значить, і до виконання дій за зразком. Зразком у даному випадку виступає мовлення батьків, тому так важ­ливо дбати про власну мовну культуру.

Пам'ятаймо, виконуймо самі і привчаймо дітей виконувати мудру пораду великого поета і знавця рідної мови М. Рильського:

Не бійтеся заглядати у словник:

Це пишний сад, а не сумне провалля;

Збирайте, як розумний садівник,

Достиглий овоч у Грінченка й Даля ...

«В руках вихователя слово — такий же могутній засіб, як музичний інструмент у руках музиканта, як фарби в руках живописця, як різець і мармур у руках скульптора. Як без скрипки немає музики, без фарби і пензля — живопису, без мармуру й різця — скульптури, так без живо­го, трепетного, хвилюючого слова немає школи, педагогіки. Слово — це ніби той місточок, через який наука виховання переходить у мисте­цтво, майстерність».
Категорія: 3 клас | Додав: Alluntsya
Переглядів: 3594 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.0/3

Вхід

Наш годинник


Погода

У нас на сайті
Всього: 2494
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових учора: 0
Нових сьогодні: 0

Адміністраторів: 1
Користувачів: 2490
Друзів: 3

Чоловіків: 444
Жінок: 2050

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Сьогодні у нас гостювали

Наші гості



alla © 2024